luni, 24 septembrie 2007

Inocenta Pierduta


Mandra si libera zbura,
Zi dupa zi s-aventura,
Vazduhul tot i-apartinea,
Pana cand soarele-apunea.
~
Dar in ziua-ceea, iata,
Cum se-ntampla cateodata,
Spre pamant privi curioasa
La un tip de talie joasa.
~
"Vai, ce pasare ciudata!"
Si se-apropie indata.
Ea p-un gard s-a asezat,
Gata de analizat.




"Nu ai cioc si nu ai pene!
Dar pe fata ce ai? Gene?
Nu esti pasare sau caine,
Dar poat-ai un pic de paine"
~
Amuzat El o priveste
Si din ochi o cantareste
"Paine n-am! Dar pot de-mi ceri
Sa te las sa ma descoperi."
~
"Ce esti tu, de-n zborul meu
Mi-ai aparut ca un zmeu.
Zborul mi l-am amanat.
Spune! Ce m-a indemnat?"
~
El a ascultat atent.
Asemeni unui adolescent
Se apropie cu pas marunt.
"Chiar vrei sa stii ce sunt?"
~
Ea n-apuca sa-i raspunda
Ca El cum statea la panda
O ia-n bratele-i imense
Si aripile-i intinse
~
Astfel de trup i le desprinse
Si cu bratele intinse
Un descantec ii rosteste
Iara pasarea-morteste.
~
El o lasa-ncet din mana,
Iara ea ca o nebuna
Se ridica in picioare
Si-i striga acuzatoare:
~
"Ce mi-ai facut nebune?"
Si-necata in suspine,
"Cum ma duc eu asa acasa?
Cu ast corp de caraghioasa.
~
De ce m-ai transformat
Intr-un om ce-i blestemat?"
Dar Lui aripi i-au crescut
Si spre cer zbura tacut.
~
Iar ea sta acum plangand
Sarmana, nepricepand
Ca-n a dragostei capcana
Devenise ea umana.

Niciun comentariu: