luni, 28 aprilie 2008

Cum mi-am petrecut Pastele

In timp ce lumea se indopa cu miel si oua in spiritul sarbatorilor pascale (ma enerveaza crunt exprimarea asta jurnalistica), eu ma intretineam cu Stephen Kingul Japoniei, Koji Suzuki.

Pentru inceput sa va prezint putin coperta.
"Un roman-cult, o ecranizare celebra: The Ring - Avertizarea.

Cum este posibil ca patru tineri -- patru prieteni -- sa moara simultan prin stop cardiac? Ziaristul Asakawa incepe o ancheta pe cont propriu. Curand, toate indiciile il conduc catre o caseta video misterioasa. O cauta. O gaseste. Vede o inregistrare stranie. De aici incolo, timpul devine palpabil si realitatea este acoperita de umbrele unui trecut mai viu decat prezentul. Asakawa are o singura certitudine: daca in sapte zile descifreaza secretul casetei, va trai; daca nu... In acest joc la limita nebuniei, viata lui pare a fi unica miza. Acesta sa fie adevarul?"

"Cei care au vazut filmul vor avea parte de cateva surprize socante" THE GLOBAL AND MAIL

"La fel ca un alchimist, Koji Suzuki are capacitatea miraculoasa de a opera transmutatia de la banal la inspaimantator" RUE MORGUE

"Ring este scris ca un sonet. Este un generator de neliniste" JOHN CUTE, SCIENCE FICTION WEEKLY

Iata un citat (defapt 2) care m-au pus serios pe ganduri:

Ryuji: "Vezi tu, virusii se situeaza la limita dintre fiinte si lucruri neinsufletite. Unii chiar au emis teoria ca la origine virusii sunt gene umane, dar nimeni nu stie precis de unde provin sau prin ce mecanism au aparut. Un singur lucru e cert, si anume ca sunt foarte strans legati de aparitia si evolutia vietii. [...]

Nu gasesti ca e fascinant, Asakawa? Nu te intriga ideea ca genele au evadat din celulele noastre si au devenit o noua forma de viata? Poate ca toate contrariile au fost candva identice. Toate. Chiar lumina si intunericul... inainte de Big Bang au convietuit in deplina pace, fara cintradictii. Dumnezeu si Diavolul la fel. Diavolul este doar un dumnezeu cazut in dizgratie. La inceput nu a existat nicio distinctie intre Bine si Rau. Masculin si feminin? Candva toate fiintele erau hermafrodite, precum viermii sau melcii de azi, si aveau organe sexuale de ambele genuri. Nu crezi ca asta e simblul ultim al puterii si frumusetii? ..."

Enjoy the book si pt mai multe detalii accesati site-ul editurii Humanitas.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Mai, nu toata lumea mananca miel, eu mai bine as muri. Dar cam asta am facut si eu, am mai dat gata o carte. Iar a ta, mi se pare chiar interesanta. O sa incerc sa dau de ea.

Anonim spunea...

Dacă-i în genu' lui King, eu fac pass! Întotdeauna am zis că mintea ăstuia îi dusă rău de-acasă. Mai e şi plină de tot felul de demoni care mai de care mai înspăimântători! Cum mi-s tare sperios din fire, vă las vouă (tineretului,da!) să-i "gustaţi" nebunia. După ce termini de citit grozăvia, zi-mi numa' dacă o mai supravieţuit careva...OK?

Anonim spunea...

Sukarit, cum? Nu iti place king? Blasfemie =))

Anonim spunea...

Oana, nu-i vorba că nu-mi place! Mă înspăimântă de moarte! Doar ştii cât mi-s de sperios! :))
P.S. Are Prinţesa (viteaza lu' tata!) un colţ (pe raft!) numa' cu Regele (şi alţi nebuni, ca el!) pe lângă care trec cu mânurile la ochi. Să nu mă spui, da?!:))

Ovidiu Miron spunea...

Mielul nu e asa rau :) .