vineri, 25 aprilie 2008

Pastele

Am citit si eu ce a scris Sasha pe blog…ca deh…lucram pana la urma la comun…Eu am propria mea viziune asupra bombardamentului de propaganda care se revarsa asupra noastra de sarbatori… Vreau sa subliniez faptul ca sunt crestin, ca ma duc la biserica… desi recunosc ca e destul de rar evenimentul, si ca inca imi fac cruce nopatea inainte de a ma culca…

Cu toate astea nu pot sa sper sa gasesc vreun argument care sa contrazica acest bombardament de propaganda… Pentru mine personal, Craciunul, Pastele pana si ziua mea si-au pierdut progresiv din semnificatie… Daca la inceput… pe la 3 ani abea asteptam sa ma trezesc sa vad ce e sub pom, credeam in tot si toate si eram pregatit sa imi apar aceasta credinta q fiecare fibra din corpul meu, acum… ce pot sa va spun… Lucrurile s-au schimbat.

Poate ca “somitatile” televiziunii considera ca prin accentuarea uni aspect cu care ne-am oboisnuit si arhiobisuit an de an, anume filmele astea tematice, pot sa compenseze banalitatea in care ne scufundam…

O sa va fac o confesiune… Piatra de temelie a credintei mele a fost zdruncinata saptamana asta, si cu toate astea cumva am pastrat ce vestigiu a mai ramas intact din credinta mea… un sincretism ciudat intre un paganism usor, o filozofie de viata brazdata de o indiferenta covarsitoare si crestinismul cotidian… Sincer nu vad cum am merita sa mai beneficiem inca odata de un favor de genul salvarii de la vreo divinitate…

Nu stiu daca sunt singurul la care fenomenul de degradare a simbolului sarbatorilor s-a manifestat… poate ca adanc in sufletul nostru nici noi nu mai credem ca suntem demni de salvare… Sau poate ca nu… Indiferent de ce parere avem faptul ca fenomenul e simtitor si ca lumea isi creaza propria verisune asupra evenimentelor biblice.

Eu sincer nu dau nici o importanta faptului ca Iisus a fost om sau zeu… A fost o personalitate (divina sau umana) care a sfarsit cricificat de pesonalele pe care incerca sa le ilumineze, doar pentru ca propavaduia toleranta, respectul, dragostea, si intelegerea si pentru mine asta e mai mult decat suficient sa cred nu numai in cauza ci si in persoana/divinitate…

Sa speram ca poate anul asta sarbatorile o sa aduca ceva mai … inviorator elementelor deja banale cu care ne-am obisnuit…

4 comentarii:

Anonim spunea...

Paste fericit, va doresc, alaturi de cei dragi! Sarbatori pline de lumina si caldura!

Anonim spunea...

Foarte inventiv dar totusi foarte adevarat.Poate k ar trebui sa ne gandim mai mult la lucrurile care ni se par noua minore dar totusi sunt foarte importante.Oricum...Keep up the good work!

vAmPySaShA spunea...

Nu-i asa ca baiatu meu e geniaaaaaaaaal? :P RECLAMA

Malakay spunea...

Awwwwww...:D