miercuri, 23 aprilie 2008

Gândurile unui mort

de Lucian Blaga - vol. Paşii profetului (1921)

De mână-aş prinde timpul ca să-i pipăi
pulsul rar de clipe.
Ce-o fi acuma pe pământ?
Mai curg aceleaşi stele peste fruntea lui în stoluri
şi din stupii mei
mai zboară roiuri de albine spre păduri?

Tu, inimă, eşti liniştită-acum!
Mult a trecut
de când îmi răsfrângeai în pieptul scund
un soare nou în fiecare dimineaţă
şi-o suferinţă veche-n orişice amurg?
O zi?
Sau poate veacuri?

Un stânjen doar deasupra mea-i lumină.
Flori cu sâni de lapte îmi apasă lutul.
Să pot
eu mi-aş întinde mâna şi le-aş strânge într-un mănunchi
să le cobor la mine,
dar
pământul poate nu mai are flori.

Gândul meu şi veşnicia seamănă
ca nişte gemeni.
Ce lume se va zbate azi în valurile zilei?

Ades un zgomot surd mă face să tresar.
Să fie paşii sprinteni ai iubitei mele,
sau e moartă şi ea
de sute şi de mii de ani?
Să fie paşii mici şi guralivi ai ei,
sau poate pe pământ e toamnă
şi nişte fructe coapte-mi cad mustoase, grele,
pe mormânt,
desprinse dintr-un pom, care-a crescut din mine?

16 comentarii:

Anonim spunea...

No, c-am ajuns!! Ai răbdare să-mi trag sufletu', să văd ce-i şi cum... Şi-apoi despicăm firu-n patru, da?!
P.S.Să-mi pun apărătoarea la grumaz sau şezi blând!?

vAmPySaShA spunea...

hahaha sunt blanda azi Anonim. Da mai cu talent cu despicatu firului ca tre sa plec

Anonim spunea...

Ce spune Gardianu ăsta prostii? Cine-i anonim, doar bine m-am prezentat! Oh, îi cam surd de urechea aia?! Nu-i bai, îţi spun să ştii tu. Io îs, dragă... :D

vAmPySaShA spunea...

Bine draga, daca tu esti atunci m-am linistit :P

Anonim spunea...

No, ce soarele lui, are Gardianu* ăsta? Care anonim, că doară bine i-am spus că-s io, dragă. Oh, de urechea aia-i cam surd?!

vAmPySaShA spunea...

Sukarit relax, iti apar commenturile tarziu ca asteapta moderare :P Acum eu tre sa plec vb cand ma intorc :*

vAmPySaShA spunea...

Gata am scos moderarea commenturilor... injurati cat vreti :P

Anonim spunea...

Decizie inteleapta, dar daca injura-i stergi. Nu e cazul lui Sukarit, el ii un domn.

vAmPySaShA spunea...

Da mai bine ii las, sa am si eu de cine rade...
Ca Sukarit putini mai gasim...

Anonim spunea...

Să râzi... de cine, Vampiriţo? Mi să pare mie, sau tu te dai la orgoliu' meu? :D
P.S. Bolundu' ăsta de Gardian, îi chiar bolund sau doar să face? Eu îi dau ţâdula, el mi-o aruncă înapoi! Sau mă păcăleşte să-i trimit ecouri... Nu i-ai spus că mi-s tare rău la mânie şi că paloşu' mi-i (proaspăt!) ascuţit?! ;P
P.P.S. Adică, tâdula în care (bine) te-am rugat să arunci la coş ecou' ăla, n-ai primit-o? Vezi, asta-ţi ziceam! :D

vAmPySaShA spunea...

Off eu am scos moderarea ca sa intre direct... nu stiu ce pana mea face gardianu si cine e :P
cat despre ras, ma refeream la cei de care zicea Oana, care ar injura, in loc sa ii sterg ma distrez pe seama lor :D

Anonim spunea...

Bineee! Că intrasem la idei. ;P
P.S. Dragă, dacă vrei să râzi de-njurături, adu tu vorba despre zeus (oops! n-am scris cu majuscule?! sorry...). Să vezi atunci comedie! :))
P.P.S. Acuma să nu intri tu la idei, da? Ăstea două vorbe, îi tot ce-am prins din limba lorzilor...:D

vAmPySaShA spunea...

degeaba aduc vb de oricine, ca in-afara de tine Oana si inca vreo 2... bate vantu frunza-n dunga... :P

vAmPySaShA spunea...

degeaba aduc vb de oricine, ca in-afara de tine Oana si inca vreo 2... bate vantu frunza-n dunga... :P

Anonim spunea...

Nu-i nimic dragă, nu facem noi cât o armată! Vin ei, încet... încet...
P.S.Vezi ce-ţi face gardianu'? Dacă-ţi scoţi ecou', scoate-l şi pe-al meu. Please!(l-am nimerit? uitasem că-s trei...):P

vAmPySaShA spunea...

nu stiu despre ce ecou vorbesti :P